Vanaf 30 januari tot ergens eind juni is het mijn tijd om op erasmus te gaan, en meer bepaald naar Boedapest in Hongarije. Ik ga er proberen mijn 3e bachelor Handelswetenschappen succesvol af te werken aan de Corvinus University. Graag houd ik jullie via deze weg op de hoogte van mijn avonturen en hoop ik ook vele reacties te kunnen krijgen van het thuisfront. Laat dus gerust veel van jullie horen...

donderdag 10 februari 2011

Regisztraciós Igazolás

Sinds deze middag 13u07 ben ik inwoner van Boedapest :) Na heel wat gezoek naar het immigration office en heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang wachten (meer dan 2u), waren we eindelijk ingeschreven en hadden we een bewijs op zak :) Wat een avonturen!

Maar nu nog eventjes iets over de afgelopen dagen, want het is alweer heel lang geleden.
Mijn 22e verjaardag was weer maar eens één om nooit te vergeten. Na een tour door City Park volgde een héérlijke onstpannende namiddag. We gingen namelijk zwemmen in Széchenyi spa. Het was een geweldige ervaring om met een temperatuur van -6°C overdag buiten te gaan zwemmen en het toch niet koud te hebben. De zeer mooie blauwe hemel die stilaan pikzwart werd en de stoom, die ervoor zorgde dat je soms niet meer dan een halve meter zag, waren onbeschrijfelijk mooi. Echt een aanrader voor iedereen om ooit eens te beleven. Om de mooie verjaardag af te sluiten, ging we eten op een boot (The Spoon genaamd) op de Donau. De mooie, verlichte stad zien bij goed gezelschap en lekker eten, écht ongelooflijk mooi was dat. Ik kroop echt voldaan mijn bedje in, na een super verjaardag met veel nieuwe contacten over de hele wereld (van Singapore tot Brazilië).

Donderdag stond er een tweede tour op het programma, namelijk door Pest. Het extreem koude weer maakte het wat zwaarder. Maar ook nu weer leerden we nieuwe mensen kennen en ontdekten we de mooie stad.
Vrijdag gingen we dan nog naar Buda. Vanop deze hoger gelegen plaats, die dus echt uitstrijkt boven Pest, zou een prachtig uitzicht waarneembaar zijn indien het niet zo grijs was.

Op de linker foto zie je het parlement met de torentjes, de rechter is het vervolg met een duidelijk zicht op de kettingbrug.

Het weekend brachten we door met nieuwe vrienden terugzien en natuurlijk nog meer nieuwe vrienden maken. Bovendien gingen we ook nog naar een flat party. Het concept is simpel: zorg dat je het adres kent, dat je de weg vindt, breng je eigen drinken mee en maak vooral plezier.
Het was ook eindelijk heel mooi weer geworden. Het zonnetje kwam boven en in een mum van tijd was het hier meer dan 10°C, zowaar dus bijna 20° graden warmer dan de dag ervoor. En natuurlijk nodigt dat zonnetje uit om te gaan wandelen.
Het Parlement
Het Parlement van de andere kant met de mooie zon
Ik, Denisa (Roemenië) en Ellen
Het kan echter niet altijd vakantie zijn en dus gingen we op maandagochtend naar onze eerste les. 80 minuten later wandelden we alweer buiten en waren we weer wat slimmer geworden. We kregen er ook nog eens goed nieuws te horen, de les op maandag was er één die om de week gegeven werd, en hierdoor krijgen we dus om de week eens 4 dagen weekend. Mij hoor je niet klagen ;)
De volgende dagen waren wat te vergelijken met die in België. Naar de les gaan, wat boodschappen doen, ...

Gisteren tot slotte stond er een pubcrawl gepland. De groep werd opgedeeld in 4 verschillende groepen en we gingen naar 4 verschillende kroegen. Overal kregen we wat drinken aangeboden, en af en toe ook eens wat eten. Het lekkerste drankje blijft sowieso Pálinka, bij het eten won een simpele kipschnitzel op een boterham de wedstrijd. De avond werd afgesloten met een fuif in Alcatraz. Alle groepen en dus ook de vrienden die in een andere groep zaten, kwamen terug samen om de kers op de taart (of avond) te zetten.
Ziehier enkele sfeerbeelden.









egészségedre!!!

Tot binnenkort allemaal, laat gerust wat van jullie horen. Altijd leuk om tussen al mijn spannende verhalen ook jullie verhalen te kunnen lezen!

1 opmerking:

  1. Hoi zusje,

    nu pas lees ik over je verjaardag.
    Zo een verjaardag krijg je nooit meer, met mensen over de hele wereld.

    Ben blij dat het je goed gaat en wens je veel liefs toe

    BeantwoordenVerwijderen