Vanaf 30 januari tot ergens eind juni is het mijn tijd om op erasmus te gaan, en meer bepaald naar Boedapest in Hongarije. Ik ga er proberen mijn 3e bachelor Handelswetenschappen succesvol af te werken aan de Corvinus University. Graag houd ik jullie via deze weg op de hoogte van mijn avonturen en hoop ik ook vele reacties te kunnen krijgen van het thuisfront. Laat dus gerust veel van jullie horen...

woensdag 6 april 2011

Hoog tijd voor wat Hongaars nieuws

Hallo allemaal

Het is ontzettend lang geleden dat ik nog eens van me heb laten horen. De reden hiervoor is dat er eigenlijk niet zo heel veel gebeurd is.

Eerst en vooral stonden er op maandag 21 en woensdag 23 maart 2 examens gepland. De de eerste dagen bracht ik al lerend door. Gelukkig kan ik jullie vandaag ook melden dat ze goed zijn meegevallen: een 21.25/25 voor van 1 en het andere kreeg een 26/30. Een grote motivatie dus om te blijven verder doen zoals we bezig zijn :)

Woensdag gingen we traditiegetrouw ook het einde van de examens vieren. Ook in Hongarije blijven ze niet thuis na examens, al gaan de lessen wel gewoon door. (Ook tijdens de examens: dus maandag een examen, dinsdag en woensdag les en woensdag namiddag pas opnieuw examen... Best wel heel vreemd dus). Deze avond stond er een 'Tie-party' geprogrammeerd. Met zij die al klaar waren met leren, maakten we er weer maar eens een zeer goede avond van (met een das als aandenken :-))

Op donderdagavond kwam dan eindelijk (na 2 maanden) het eerste bezoek. Ik kon mijn nieuwe stad tonen aan mama en zus, en samen hebben we genoten van het goede weer en goed gezelschap. Het was een zeer mooi, maar vermoeiend weekend.
Reünie op de luchthaven :-)

Op dinsdagavond stond er nog eens een filmavondje gepland @our place. Het werd 'The Social Network' en het was voornamelijk weer een super gezellige avond met een diversiteit van mensen.

Op woensdagavond besloten we om met z'n allen uit te gaan in Corvinteto. De muziek en de rook werd op den duur echter ondragelijk en dus gingen we weer redelijk vroeg naar huis. Maar een gezellige avond was het weer geworden.
 



Op zondag 03 april gingen we met 5 vrienden naar het kleine, maar door UNESCO beschermde gemeente Hollókö, hier in Hongarije. We beklommen er het kasteeltje waarnaar de stad genoemd werd. Hollókö betekent immers: raven-steen in het Hongaars. Hier wonen slechts een 400-tal mensen en dat kon je dan ook merken in de gezellige straten. Iedereen kent er mekaar en is ontzettend vriendelijk. Het werd een zeer mooie dag, met geweldige mensjes en veel lachen.








Zo, nu zijn jullie weer op de hoogte van het Hongaarse gebeuren. De komende dagen zal ik waarschijnlijk ook niet meer zoveel van me laten horen. Er komt morgen nog een presentatie aan, maar voor de rest staat er niets gepland. Buiten het volgende bezoek van liefje en vriendin gevolgd door het bezoek van papa en de bende...

Minden jót neked jó! (Het ga jullie goed ;-))
xxx











1 opmerking:

  1. Maurice en Anna18 april 2011 om 21:25

    Dag Greet,

    Ik hoef eigenlijk niet te vragen hoe het met je gaat, dat kan ik afleiden uit je verhalen en de foto's. Fijn dat de uitwisseling zo tof is..Het studeren, de lessen en exames zijn mooi meegenomen...goed zo.
    Geniet ervan Greet met volle teugen.

    Groetjes,

    Nonke Maurice en Tante Anna

    BeantwoordenVerwijderen