Vanaf 30 januari tot ergens eind juni is het mijn tijd om op erasmus te gaan, en meer bepaald naar Boedapest in Hongarije. Ik ga er proberen mijn 3e bachelor Handelswetenschappen succesvol af te werken aan de Corvinus University. Graag houd ik jullie via deze weg op de hoogte van mijn avonturen en hoop ik ook vele reacties te kunnen krijgen van het thuisfront. Laat dus gerust veel van jullie horen...

maandag 23 mei 2011

Nog exact een maandje...

Sziazsto

Nog exact een maandje heb ik te gaan hier in het mooie Hongarije. We gaan nog mooie dingen beleven, vele dingen bezoeken en natuurlijk koffers pakken voor de terugreis. Ik hou jullie via deze weg dus ook deze laatste maand nog op de hoogte van mijn leventje...

De afgelopen weken stonden hier nog enkele schoolactiviteiten gepland. Voor het vak tourism management and marketing gingen we enkele 5 sterren hotels bezoeken. Eerst 'Le Meridien': we kregen de vergaderzalen te zien, de gewone kamers, de suites en ook de duurste kamer, waar zelfs president Bush ooit zou hebben overnacht...
Het tweede hotel was de 'Intercontinental'. Hier kwamen we echter wat teleurgesteld terug omdat we niet zoveel kamers konden zien. Maar ook nu weer blijft het een chique hotel natuurlijk...
Het laatste was een bezoekje aan een 5 sterren hotel met Thermal Spa in aanbouw, Rácz genaamd. Hier konden we rustig door alle baden wandelen zonder nat te worden, we kregen ook de plaatsen te zien waar je normaal gezien lekker veel geld voor mag neerleggen. Het hotel werd ook volledig getoond, tot en met de presidentiële suite.










Links het bed in de suite, rechts in een gewone kamer.

Na dit bezoek, kon het echte leren beginnen. De dag ervoor was examen 1 al afgelegd, maar de komende dagen (maandag, dinsdag en woensdag) beloofde nog zwaar te worden met elk 1 examen voor de boeg. Maar gelukkig hebben we dat ook weer overleefd, en kan ik dus zeggen dat sinds woensdag 18 mei mijn 4 maanden vakantie begonnen zijn. Héérlijk. En Boedapest heeft gewacht met het mooie weer, totdat ook wij ervan konden genieten.

Op donderdag zijn we dan naar het Balatonmeer vertrokken, met z'n vieren: Christina van Cyprus, Claire van Frankrijk, Ellen van België en ik. We gingen er ontspannen en genieten van het grootste meer van Midden-Europa.




Op dag 2, vrijdag, maakten we een fietstocht van ongeveer 46km, van Révfülöp (waar we overnachtten) tot Szigliget en terug. Prachtige natuur, mooie huisjes, veel wijngaarden, en een pijnlijke kont maakten deze dag geweldig. Nadien plonsden we nog eventjes in het verfrissende meer.



's Avonds genoten we verder in de bar van onze jeugdherberg. Prachtige dagen met geweldige mensen.

De laatste dag hadden we afgesproken met andere erasmussers in Siófok. We stonden dus weer vroeg op en namen de trein naar Balatonfüred. Hier was het ook nu weer goed bakken met 28°C in de schaduw. Om 12u namen we dan de boot naar Siófok waar de anderen ons opwachtten.

Zo, onze vakantie is dus goed ingezet, dat beloofd voor de dagen en weken die nog allemaal zullen volgen.

Ik hou jullie allemaal op de hoogte van verdere plannen.

Aan alle studentjes wens ik veel studeer succes, want de blok zal weldra weer hard toeslaan.
Aan de werkmensjes wens ik veel werk plezier, dat blijft immers gewoon doorgaan.
En aan al de andere mensjes: enjoy life :)

Groetjes vanuit Hongarije :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten