Vanaf 30 januari tot ergens eind juni is het mijn tijd om op erasmus te gaan, en meer bepaald naar Boedapest in Hongarije. Ik ga er proberen mijn 3e bachelor Handelswetenschappen succesvol af te werken aan de Corvinus University. Graag houd ik jullie via deze weg op de hoogte van mijn avonturen en hoop ik ook vele reacties te kunnen krijgen van het thuisfront. Laat dus gerust veel van jullie horen...

dinsdag 31 mei 2011

Plezier en afscheid

Plezier en afscheid ligt dicht bijeen de laatste weken hier in Hongarije. De vakantie is hier al 2 weken bezig en dus staan er vele reisjes gepland, maar helaas beginnen de mensen ook terug naar huis te vertrekken.

Op dinsdagavond werd daarom de laatste avond gevierd van Povilas (Litouwen) hier in Budapest. Het werd een prachtige avond, met heel wat lekkers vanuit Litouwen. Chocolade, gebak, drank,... niets ontbrak. Uren lang hebben we gepraat over de prachtige herinneringen en hebben we super veel gelachen. De eerste van de échte vrienden ging vertrekken. Gelukkig hebben we onze foto's en herinneringen voor het leven.

Laatste foto (voorlopig) met z'n 5'en

Na een rustige woensdag, met het besef dat Povilas uren op een trein zou doorbrengen, gingen we op donderdag genieten van het prachtige weer. Met een temperatuur van meer dan 26°C gingen de 4 meisjes vanop de vorige foto een frisse duik nemen in het Hongaars zwembad. Al moet ik eerder zeggen: in de verschillende baden. Er waren namelijk 5 zwembaden (ook 'wees-eens-lekker-lui' zwembaden) en 1 bad met 3 glijbanen.

Op vrijdag gingen we naar Szentendre, een stadje op 40 minuutjes met de trein van Budapest vandaan. Ook nu weer was het heerlijk puffen geblazen. Aangekomen brachten we een bezoek aan het grootste open lucht museum van Hongarije (het valt te vergelijken met Bokrijk). Allemaal verschillende huisjes vanuit heel Hongarije stonden hier verzamelt.

We konden er ook verschillende Hongaarse dieren bezichtigen, waaronder: Poesta Schapen, Koeien en harige varkens.

Na het open lucht museum gingen we nog even terug naar het centrum van Szentendre. Hier liepen we gezellig rond in de straatjes en vonden we het winkeltje dat bij ons op de kerstmarkt van Leuven stond. Helaas was het net 6u en konden we dus niet meer binnen.

Na een snelle, drukke maar geweldige week, brak al snel zondagavond aan. Het volgende afscheid stond te wachten. Jo, vanuit Hong Kong zou weldra terugkeren na haar Europees avontuur. Gelukkig konden we samen nog een keer een pizza gaan eten (die helaas wel niet lekker was).

Gisteren zijn we weer op reis gegaan in Hongarije, ditmaal was Pécs aan de beurt. Dit is een stad in het zuiden van Hongarije, dat zichzelf 'de mediterrane stad van Hongarije' noemt. De zon schijnt er meer dan 200 dagen per jaar en de straten dragen een oosterse sfeer. Het was er heerlijk vertoeven, en we hebben de zonneschijn mogen ervaren...

Met Claire (Fra) in Pécs
Na 3 uur en een half op de bus gezeten te hebben, kwamen we tevreden terug aan in Budapest.

Vandaag was het dan tijd om al wat souvenirs te gaan kopen. Het einde begint immers te naderen (we gaan ook nog een hele week naar Transsylvanië, Roemenië) en kostenspreiding is altijd wat leuker (jaja, ik ben nu eenmaal een economist :p). Deze mooie aandenkens, samen met de foto's en herinneringen kan niemand mij nu nog afpakken.

Vergeet niet dat jullie meer foto's kunnen bekijken door rechts op de link te klikken (meer foto's, klik hier :)). Veel plezier :)

Tot binnenkort allemaal, het ga jullie goed in België :)

1. Dag meid,

ik ben blij dat je toch nog zoveel van je vakantie daar kan genieten, en dat je nog vele dingen kan zien, waar je anders misschien nooit naar toe zou gaan. En waaw die varkens zien er cool uit!!!

Geniet nog van de dagen die je daar hebt. Geniet van de vele vrienden die je er gemaakt hebt. Doe Claire en Christina de groetjes van me, en Ellen uiteraard ;)