Vanaf 30 januari tot ergens eind juni is het mijn tijd om op erasmus te gaan, en meer bepaald naar Boedapest in Hongarije. Ik ga er proberen mijn 3e bachelor Handelswetenschappen succesvol af te werken aan de Corvinus University. Graag houd ik jullie via deze weg op de hoogte van mijn avonturen en hoop ik ook vele reacties te kunnen krijgen van het thuisfront. Laat dus gerust veel van jullie horen...

zondag 19 juni 2011

Sziaszto

Hallo allemaal,

Wanneer de studentjes thuis alles aan het geven zijn voor hun eindexamens,
En wanneer de werkende mens ploetert doorheen al het werk,
Dan beleef ik mijn laatste dagen in Hongarije...

Het is nu echt niet meer lang voordat ik na 5 maanden terugkeer naar België. Donderdag zal ik mijn tweede thuis verlaten en België, Tuilt en Leuven weer onveilig gaan maken. Natuurlijk zit ik met een grote tweestrijd: naar huis willen, maar veel te weinig tijd hebben om hier nog alles te doen.

De eerste dagen van deze week ben ik nog wat moeten bekomen van onze reis. Met veel slapen en andere rustige activiteiten kwam ik deze warme dagen ook weer door.

Op vrijdag stond er een bezoek aan het circus gepland. Om 3u stipt (jaja, Hongaren kunnen stipt beginnen, iets waar de Belgen dus nog wel wat kunnen van leren) begon de voorstelling. Twee uur en een half later wandelden we de circustent buiten met een blij gevoel. We hebben ons weer eventjes kind gevoeld, maar het was zeker de moeite waard.
Gisteren was het hier weer goed warm (nog steeds rond de 30°C), maar toch besloten we nog een bezoekje te brengen aan Obuda. Dit is het oudste deel van Budapest, waarvan slechts het centrale plein (Fö Tér) bewaard gebleven is. De trouwpartij was wellicht het meeste dat er te zien was hier, maar nu kunnen we niet zeggen dat we er niet geweest zijn!
 Terug thuisgekomen hebben we nog wat uren zitten praten. Het einde nadert echt snel, en dat brengt een mens al wel eens in een 'praatbui'. Zo hebben we (na ons avondeten) ook nog rustig zitten babbelen op ons balkonnetje in een aangenaam weertje.

Ik heb vernomen dat het in België voorlopig heel wat minder is wat de temperatuur betreft, dus dat zal wellicht een grote aanpassing worden volgende week. (Waarschijnlijk vertrek ik hier in 29° en zal het thuis rond de 19° zijn...)

Vandaag zijn we dan nog een laatste keer gaan shoppen in één van de vele shoppingcentra. Er was immers voorspeld dat het weer eventjes een dipje zou kennen, maar het blijft hier nog steeds puffen.

Ondertussen denken we natuurlijk ook aan het inpakken dat weldra ook eens zal moeten beginnen. Liefst stel ik dit zo lang mogelijk uit, maar in de komende 3 dagen zal het er toch eens van moeten komen. Want als de koffers niet gemaakt zijn, kan het huisje niet gepoetst worden, en kan ik dus niet vertrekken naar België... Dus binnenkort zal ik mijn gedachten maar eens gaan omzetten in daden.

De studentjes onder ons, wens ik ENORM veel succes in deze zware periode.
De werkende mensjes onder ons, wens ik een fijne werkweek.

Tot snel :)
Greetje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten