Vanaf 30 januari tot ergens eind juni is het mijn tijd om op erasmus te gaan, en meer bepaald naar Boedapest in Hongarije. Ik ga er proberen mijn 3e bachelor Handelswetenschappen succesvol af te werken aan de Corvinus University. Graag houd ik jullie via deze weg op de hoogte van mijn avonturen en hoop ik ook vele reacties te kunnen krijgen van het thuisfront. Laat dus gerust veel van jullie horen...

maandag 6 juni 2011

Vakantie update

Hier komt een nieuwe vakantie update alvorens ik (vandaag nog) vertrek op de volgende trip (meer bepaald die naar Transsylvanië, Roemenië).

Op woensdag hebben we het Parlement eindelijk eens aan de binnenkant gezien. We stonden vroeg op om een ticket te bemachtigen en om 9u15 was het dan zover. Een tour die ongeveer een uurtje duurde toonde ons het belangrijkste gebouw van Hongarije. Natuurlijk kon pracht en praal niet ontbreken.


Op vrijdag stond onze volgende uitstap gepland. We gingen met z'n vieren (Christina van Cyprus, Claire van Frankrijk, Ellen van België en ik) naar Hortobágy. Dit is een stadje hier in Hongarije dat het grootste natuurpark van Hongarije bezit. Dit natuurgebied behoort al enkele jaren tot het werelderfgoed.
Het andere monument van de stad was een brug van steen, wellicht de langste in Hongarije (zo zegt men althans).
Wij hebben voornamelijk genoten van het goede gezelschap, de hete zon (al kunnen we dat niet echt genieten noemen), de gebouwen en de mooie natuur.




 
Zo, dit was een korte update van de afgelopen 5 dagen. Weer heel wat kilometers hebben we afgelegd. We zijn weer goed gebruind. Hebben weer herinneringen opgebouwd voor het leven. En we hebben genoten van ieder moment.

Nu gaan we snel ons bedje ingaan om morgen weer nieuwe gebieden te gaan ontdekken. Tot volgende week ergens :)

Greetje

1 opmerking:

  1. Heyy Greet!

    Ik heb al die maanden genoten van de verhalen en de foto's op je blog! Het klinkt echt alsof je een geweldige tijd gehad hebt :) En aan de foto's te zien is dat ook zo. Geniet nog van je laatste daagjes Hongarije terwijl wij onze laatste examens afleggen en dan ook vakantie hebben :).

    Veel groetjes,
    en tot in België!

    xx ilse

    BeantwoordenVerwijderen